AED

Enige jaren geleden kwam een groep buurtbewoners bij elkaar om een reanimatiecursus te volgen in combinatie met het beschikbaar hebben van een AED in ons buurtschap.

Deze AED is beschikbaar en hangt aan de gevel bij Loonbedrijf Baks aan de Wessel van Eyllaan. Indien er een noodoproep via 112 gedaan wordt en het een reanimatie betreft, krijgen deze buurtbewoners via de mobiele telefoon een verzoek tot het acuut verlenen van reanimatie totdat de hulpdiensten zijn gearriveerd.

Daar er kosten wegens onderhoud aan de AED verbonden zijn en de buurtvereniging het belang inziet van de aanwezigheid, betaalt de buurtvereniging de jaarlijkse onderhoudskosten.

De buurtgenoten oefenen en herhalen eens per jaar de reanimatievaardigheden onder professionele leiding.

Meer informatie kun je verkrijgen door een berichtje te sturen aan dijkhoek@gmail.com of raadpleeg de website van hartslagnu.nl

Ook AED aanwezig bij v.v. DEO

Sinds 2017 hangt er ook bij v.v. DEO een AED aan de muur van de kantine. Het bestuur van v.v. DEO heeft besloten ook hiervoor een cursus te organiseren. Wilt u hier aan deelnemen of meer van weten, kijk dan via deze link op de site van v.v. DEO