Koersbal

Sinds mei 2018 wordt er elke maand een koersbalwedstrijd gehouden bij Kerkemeijer. Op elke eerste maandag van de maand, ’s middags om 14.00 uur, komen ca. 15 buurgenoten bij elkaar om sportief bezig te zijn, maar vooral ook om elkaar te ontmoeten en nieuwtjes uit te wisselen. Doelgroep voor deze activiteit zijn niet alleen de leden van de buurtvereniging, maar ook overige inwoners van ons buurtschap vanaf 50 jaar.

De koersballen……

Koersbal is een balspel dat binnen wordt gespeeld op een speciale mat van 8 bij 2 meter. Er spelen steeds twee personen\teams tegen elkaar; een persoon met 4 zwarte ballen en de andere persoon met 4 gele ballen. De bedoeling is de speelballen zo dicht mogelijk bij het witte doelballetje te rollen. Hoe dichter de speelballen bij het doelballetje belanden, hoe meer punten dit oplevert. Het leuke, maar ook moeilijke, van koersbal is dat het zwaartepunt van de speelballen niet in het midden zit. Hierdoor rollen de ballen in een rechte baan, maar… met een boog.

Op de laatste zaterdag van het jaar wordt een koersbaltoernooi georganiseerd voor alle leeftijden. Een gezellige afsluiting van het jaar.

Wil je meedoen, kom dan op de eerstvolgende 1e maandag van de maand naar Kerkemeijer. Deelname is vrijblijvend. Per keer wordt een bijdrage gevraagd van 5 euro waarvoor je 2 consumpties ontvangt.

Graag tot ziens !